BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 30, 2009

Rumah baru

Alhamdulillah kami sekeluarga dah selamat berpindah ke rumah baru kami di alamat:

35 The Brambles,
West Drayton,
UB7 7UQ.

Tak dilupakan nak ucapkan terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi menolong kami berpindah, terutama Abang Zainal, Jailani dan Sofi (macam nak buat ucapan dalam radio aje).

Sekian Wassalam.

Esok kami pindah

Dah 2 minggu lebih aku tak mengupdate blog aku ni. Sebenarnya aku sekarang ni tengah mengalami proses kemalasan untuk mengupdate blog aku ni. Almaklumlah sekarang ni tengah sibuk mengemas barang-barang dan rumah yang akanku tinggalkan pada hujung bulan ni(sebenarnya besok pagi den nak pindah). Banyak juga barang dalam rumah aku ni. Ni semuanya penangan car boot la ni. Asal ada aje barang nak beli, jumpa aje barang nak beli, haa... sekarang padan dengan muka aku, jenuh nak mengangkat masa pindah nanti. Nasib baik pindah rumah tak la jauh sangat, masih dalam qariah West Drayton lagi.

Rumah yang akan aku tinggalkan ni, akanku serah balik kepada agent kedaun yang tah apa-apa tu. Kau boleh ambil balik rumah jagaan kau yang macam rumah freezer ni. Segala tempat angin sejuk boleh masuk dalam rumah. Mungkin rumah ni sesuai untuk peniaga barang-barang basah, sebab tak yah guna freezer, boleh jimat elektrik. Tapi tak pelah, nak buat macamanakan, dah rezeki aku dapat rumah macam ni. Terpaksa terima hakikat yang aku kena tinggal dalam rumah freezer selama 6 bulan semenjak aku berada di bumi UK ni.

Pasal rumah yang bakal aku pindah ni pun tak tahu macamana lagi. Insyallah, Aku harap tak de masalah dengan keadaan rumah tu nanti. Rumah ni aku sewa terus dengan landlord tanpa ada pertalian dengan agent-agent yang mahal-mahal belaka tu. Kepala pun tak pening sebab tak payah nak bayar dia punya servis yang tah apa-apa tah. Kalau aku ambil dengan agent lagilah, tak tahulah berapa banyak yang aku kena bayar lagi. Itu tak termasuk dengan deposit dan sewa 1 bulan. Kalau dengan keadaan aku yang ada 3 orang anak ni, Paling kurang pun aku kena sediakan 2000 pound untuk masuk rumah baru. Itu kalau rumah yang sewanya dalam 850. Kalau rumah sewanya 900 ke atas, sendiri mau ingatlah...

Maka fikir-fikirkan lah...

Friday, April 10, 2009

Jalan-jalan ke Wales 5

BANGOR, LLANDDWYN BAY AND LLANFAIRPWLLGWYNGYLLGOGERYCHWYRNDROBWLLLLANTYCILIOGOGOGOCH (Panjang gila nama tempat ni)

















Jalan-jalan ke Wales 4

ABERYSTWYTH



















Jalan-jalan ke Wales 3

PEMBROKE DOCK, PEMBROKE CASTLE AND ST GOVAN'S HEAD











































Jalan-jalan ke Wales 2

CARDIFF