BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 16, 2009

BOLEHKAH BERJANJI DENGAN BANGSA YAHUDI ?

Damai: Tiga syarat Hamas

LONDON 15 Jan. – Ketua kerajaan Hamas di Genting Gaza, Ismail Haniyeh hari ini membuat seruan langsung kepada pembaca di Barat untuk meminta mereka mendesak Israel menghentikan serangan di wilayah Palestin itu.
Ismail yang menulis dalam akhbar Britain, Independent berkata, Hamas akan mempersetujui gencatan senjata dengan syarat yang ‘jelas lagi mudah’ iaitu sekatan ke atas Gaza ditarik balik, pembukaan semula pintu sempadan dan pengunduran penuh tentera Israel.
“Hanya ada satu jalan ke hadapan, tidak ada jalan lain. Syarat kami untuk mengadakan gencatan senjata baru adalah jelas dan mudah.
“Israel mesti menghentikan perang dan penyembelihan rakyat kami, menarik balik sepenuhnya sekatan haram ke atas Genting Gaza dan tanpa syarat, membuka semua pintu sempadan dan berundur sepenuhnya dari Gaza.
“Selepas itu barulah kami akan menimbangkan langkah seterusnya,” kata Ismail.
Beliau turut menolak dakwaan bahawa Hamas patut dipersalahkan sebagai punca konflik itu kerana enggan memperbaharui gencatan senjata selama enam bulan pada Disember lalu.
Sebaliknya Ismail menegaskan, Israel telah menjadikan kehidupan di Genting Gaza umpama “neraka dunia” menerusi sekatan ekonomi.
Beliau berkata, rakyat Palestin sangat kesal kerana anggota Kesatuan Eropah (EU) tidak melihat sekatan itu sebagai satu bentuk serangan.
Perdana Menteri Hamas itu berikrar, serangan Israel tidak akan berjaya mencapai objektifnya.
“Rakyat Palestin memperjuangkan kebebasan daripada pendudukan, penubuhan sebuah negara merdeka dengan Baitulmaqdis sebagai ibu negara dan kepulangan penduduk yang diusir ke kampung asal mereka.
“Walau apa pun berlaku, tindakan Israel meneruskan pembunuhan beramai-ramai tidak akan mematahkan semangat kami dan tidak akan memadamkan cita-cita kami untuk mencapai kebebasan dan kemerdekaan,” ujar Ismail.

Petikan dari Utusan Malaysia.

ULASAN:

Yahudi adalah musuh Islam yang paling utama, sejak dari zaman sebelum zaman kebangkitan Rasulullah s.a.w lagi, Yahudi telah memusuhi Islam hinggalah sampai ke hari ini. Dan didalam Al-quran ada menyatakan bahawasanya, dengan bangsa Yahudi laknatu-Allah tidak boleh ada perjanjian perdamaian. Ini kerana Bangsa Yahudi pasti akan memungkiri janji apa yang telah dijanjikan. Cuba kita perhatikan, berapa banyak perjanjian yang telah dilakukan di antara umat pihak Islam Palestin dan bangsa Yahudi. Dan berapa kali jugalah bangsa Yahudi ini memungkiri janjinya. Janji hanya tinggal janji, tetapi umat Islam Palestin dibunuh hari demi hari. Negara-negara Arab diam membisu. Kenapa? Ini kerana negara-negara Arab lain mempunyai kepentingan pribadi tanpa memperdulikan nilai Agama Islam di cemari oleh bangsa laknat ini.

Selain daripada itu, kaum Bani Israil mempunyai sikap mengutamakan kehidupan materialistik dan menganggap bahawa material itu adalah segala-segalanya yang boleh menyelamatkan mereka daripada ancaman yang berbahaya. Oleh sebab sikap munafik dan keangkuhan yang begitu menebal dalam diri mereka, menyebabkan mereka enggan mengakui ajaran Nabi Muhammad s.a.w kerana Rasul yang mereka tunggu ternyata bukan berasal daripada Bani Israil. Allah s.w.t memberi amaran menerusi firman-Nya yang bermaksud:

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).” (Sebahagian maksud surah al-Baqarah, ayat 120)

Ini jelas menunjukan bahawa bangsa yahudi tidak akan reda dengan Islam selagi umat Islam tidak mengikut agama mereka.

Firman Allah lagi dalam (surah Al-Isra' 4-5)

"Sesungguhnya kamu (Bani Israil) akan membuat kerosakan di muka bumi ini dua kali dan kamu pasti akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar. Maka apabila datang saat hukuman kejahatan yang pertama dari kejahatan itu, Kami mendatangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan besar, lalu mereka mencarimu keluar masuk kampung ke seluruh negeri. Dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana”

Bila kita perhatikan ayat di atas yang membahaskan tentang kerosakan yang dilakukan oleh orang Yahudi, maka muncul pertanyaan: apakah mereka sudah melakukannya (sebelum ayat-ayat tersebut turun) atau belum? Perlu diketahui bahwa ayat tersebut turunnya di Makkah, jauh sebelum kaum muslimin mempunyai kekuasaan dan kekuatan di Madinah.
Menurut catatan sejarah, bangsa Yahudi telah berkali-kali mengalami kehancuran sebelum datangnya Islam dan sebelum turunnya ayat-ayat di atas. Maka jelaslah bahawa kerosakan yang ke 2 didalam ayat diatas, merupakan kerosakan yang dilakukan kepada orang-orang Islam pada masa kini. Mungkin kita tidak tahu berapa lama kerosakan ini akan berlaku. Mungkin lama, atau mungkin sekejap.

Oleh itu kita sebagai orang Islam, wajib mempuyai sikap bertangungjawab terhadap umat Islam kini, terutama umat Islam Palestin dan berdoa supaya Allah membantu umat Islam Palestin dan menghancurkan bangsa yahudi dan Nasrani dari muka bumi ini.


Watch KEGaNASAN YAHUDI Israel PADA ANAK KITA in Faith Videos  |  View More Free Videos Online at Veoh.com

0 comments: