BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, June 4, 2009

Menanti subuh

Sekarang ni jam dah menunjukkan hampir pukul 2 pagi. Mata ni sebenarnya dah mengantuk untuk dilelapkan. Maklumlah aku ni tak biasa tidur di waktu siang. Tapi disebabkan nak tunggu waktu subuh yang akan masuk sebetar lagi, terpaksalah aku menjagakan diri aku sebelum dia tertutup sendiri dan menjadi lena sampai disiang hari. Letih juga bila waktu subuh ni waktunya terlalu awal. Tapi nak buat cammanakan, ini semua kuasa Allah yang mana manusia wajib redai tanpa mempersoalkan kejadian alam.

Oklah, kita cerita pasal lain pula. Sekarang ni rumah aku dah pasang internet berkuasa kuda yang agak berkuasa juga.Rasanya dah larat aku nak guna mobile broadband yang tak berapa ok dia punya signal kat tempat aku ni.Kadang-kadang dia ok, tapi biasanya asyik terputus ditengah jalan aje. Loteh aku nak tambah dosa kering sebab nak kutuk dia punya sistem yang tah apa-apa. Tapi nak buat cammana, dah terbeli. Maka kenalah tunggu sampai habis dia punya kontrak habis baru boleh terminate. Kalau ada sesiapa yang nak beli mobile broadband lepas ni tolong check betul-betul dia punya signal kat rumah masing-masing samaada signal dia lemah atau kuat. Kalau sederhana dia punya signal tolong jangan beli, nanti tak pasal-pasal jadi macam kami yang menyesal tak sudah.

Sekarang ni aku tengah geram dengan JPA sebab tersalah masuk duit masa pembayaran 3 bulan pada bulan lepas. Dahlah masuk duit tak cukup, bila kami email tak berbalas-balas. Bila kami tel dia bagi alasan sekarang ni tengah pindah pejabat dari tingkat 3 ke tingkat 4. Kan ke tak logik dia punya alasan. Bagilah alasan yng kuat sikit macam pejabat JPA tak de orang yang nak sain cek ke. Ini tak bagi alasan pindah pejabat. Macamlah jauh dia punya pindah pejabat,ish ish ish sabar..sabar. Sekarang ni duit simpanan pun dah hampir nak koring. Kalau pihak sana tak masuk juga dalam minggu ni, mati koring kami di buatnya.Dahlah kami ni baru pindah rumah, macam-macam nak beli. Kereta pulak mati dia punya roadtax. Lepas tu bateri kereta pulak yang kong. ish ish ish sabar aje lah. Nak buat cammanakan, dah rezeki kami macam tu nk buat cammanakan.

Oklah, subuh pun dah nak masuk. Aku nak sembahyang dan lepas tu aku nak tidur. Mata pun dah tak boleh tahan lagi ni. Jangan aku tertidur masa sujud sudah. Nanti bangun pagi, dahi bertanda macam orang kuat sembahyang malam tak pe. Ini tak, dahi bertanda sebab sujud terlalu lama. Sebabnya tertidur. ish ish ish....

0 comments: