BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 25, 2008

CHRISTMAS

Hari ni tak pernah seumur hidup aku gi raya Christmas kat umah orang. Pada mulanya malas nak gi raya umah auntie ni. Maklumlah baru kenal. Tapi honey aku lah yang sibuk sangat. Bukan apa, setiap kali dia g school, setiap kali tu la dia akan terserempak dengan auntie Cynthia tu dan setiap kali tu la dia sibuk mengajak datang rumah. Sampaikan dia terpaksa menyorokkan diri bila nampak auntie Cynthia naik bas yang sama. So, Ina pun berjanji la nak datang masa Christmas. Yang bestnyer kami pergi beramai2. Family aku, Saufi dan Jailani. Lagipun tujuan sebenar kitaorang selain dia suruh datang ialah nak tanya pasal kerja kat Heathrow. Dia nak tolong kitaorang dapatkan kerja kat sana.

Berdebar gak aku masa nak datang rumah dia. Rumah orang kristian la katakan. Ketuk pintu, anak lelaki dia yang bukakan. Pekat betul Inggerisnya tapi muka macam Cina Malaysia. Dari atas dah dengar suara auntie Cynthia suruh masuk. Peramah betul dan pandai cakap melayu. Rupanya dia asal Singapura dan dah lama tinggal kat London. Suaminya orang Melaka (pencen askar Singapura British).

Yang best ayat pertama auntie kat aku. "Kau mau minum beer?" Kat Ina and orang perempuan dia tanya nak wine tak. Tersedak gak aku bila dengar. First time tu orang offer minum. Tapi bagus auntie ni... dia layan kitaorang best betul. Walaupun takde makanan apa2 tapi mereka memang menghargai la kitaorang sebagai tetamu. Dapat pula uncle..suka betul dia berborak dengan Jailani.

Dalam pada masa yang sama, Ina and kengkawan dia sibuk gak tanya pasal kerja. Bukan main happy dia bila kita tanya. Memang dia nak tolong. Rupa2nya dia pernah kerja di Heathrow dulu2. Patut la dia tanya kalu nak kerja kat sana. Kitaorg kata dapat kerja cleaner pun ok gak. Mohon2 dapat la kitaorg kerja kat Heathrow tu. Amin.

0 comments: