BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 26, 2008

BOXING DAY

Boxing day???? Apa tu? Aku masa mula2 tahu perkataan tu, pelik gak. Bila tanya ngan kawan, dia cakap hari membuka hadiah bagi yang menyambut christmas. Jadi bagi yang tidak menyambut christmas macam kami ni, boxing day adalah hari SHOPPING.he he he.
Hari ni, aku dengan 5 keluarga yang ada kat sini dah rancang awal2 nak gi Bicester Village. Pasal hari tu aku pergi tak dapat nak beli apa2. So aku cakap ngan Ina, apa kata boxing day kita pegi balik. Aku tak puas hati. he he.

Jadi hari ni seawal pagi, kami berkumpul kat depan umah Sofi. Sebab apa kena pegi pagi? Sebab ramai orang yang akan datang kat sana. Takut susah dapat parking. Alhamdulillah perjalanan tidak menghadapi kesukaran, cuma cuaca hari ni sangat sejuk (1-4C). Jadi kami sampai dalam kul 10 kat sana dan kedai baru buka. So kami tak de masalah parking.

Bila masuk aje kawasan menyoping ni, shop yang mula2 sekali yang aku nak pergi ialah Timberland. Sebelum tu aku nak beritahu, kat sini aku jumpa ramai gak orang2 Malaysia. Jadi, pada pendapat aku, orang2 Malaysia ni memang kuat Shopping.He he.
Ok berbalik kepada kedai Timberland tu aku and Ina dapat kasut baruuuu. Memang dah lama pun nak beli kasut tu, tapi kat Malaysia mahal sangat. Kat sini walau dah convert pun still lagi murah. Harga tah berapa kali turun pun aku tak tahu. Hari tu aku pergi harga murah, and hari ni aku pergi lagi murah. Nasib baik tak beli hari tu, kalau tak.....menyesal tak sudah.

Lepas tu aku masuk kedai Levis lak, sebab Ina nak cari seluar jean yang dia tak berapa ada.... Kat Levis ni ramai gak orang, so pening gak nak pilih seluar kat sini. Maklumlah aku ni kan ada 3 tentera yang tak makan saman. So aku banyak duduk kat luar kedai aje. Jadi hari ni bertambah 1 helai lah seluar jean Ina. Dah ada berapa helai na???? Aku tak beli apa2 sebab kat rumah aku tu ada Charity shop. Aku beli kat sana aje. Dah dapat 3 helai levis kat situ, Murah aje 1 helai 3pound. He he he. Banyak gak kedai yang kami dah masuk, dan kedai yang terakhir aku masuk, kedai Monsoon yang buat sale semua barang setengah harga. Kat sini Ina belikan anak2 topi and baju. Aku dapat sarung tangan kulit yang memang dah lama aku cari. Pasal sarung tangan biasa tak boleh tahan sejuk.Sebab tangan aku memang tak tahan sejuk. maklumlah tangan orang melayu, mana tahan sejuk. Tempat lain ada gak jual tapi mahal, kat sini aje aku dapat murah.

Keluar aje kadai selisih ngan Nadia, dia beritahu ahli rombongan semua dah ada kat keta. Walaupun aku tak habis lg untuk shopping, tapi aku puas hati sebab dah beli barang yang aku nak, cuma anak2 aje yang marah sebab tak dapat nak pergi playground yang ada kat situ. Tak pe, nanti Baba bawa kat tempat lain ye....

Destinasi kami seterusnya ialah gi Oxford. Oxford antara tempat yang menarik, cantik dan mahal kat UK ni. Parking pun mahal. Patut la student Malaysia kat sini dapat duit sama rate dgn student yang belajar kat London. Harga sewa rumah dia aje murah sikit aje kalau nak di bandingkan dgn Center London. Kalau aku duduk kat sini.... heee takut. Okford University memang cantik, tapi tak dapat nak ambil gambar sebab hari dah gelap. Tapi tak pe, lain kali boleh datang lagi. Tak jauh mana pun dari rumah.

Lupa lak nak beritahu, kat Oxford ni aku ngan Ina beli baju Oxford University. Cantik dan serupa cuma berbeza saiz aje...























Inilah hasil dari boxing day

0 comments: