BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 2, 2009

Snow Man

Aku memang tunggu salji sebab masa gi China Town, tauke kedai makan tu dah bagitau yang this week snow akan turun. Maka, dengan tak sabarnya aku menunggu. Sebabnya nak test kepoweran aku menggunakan camera pusing2 aku tu he he he. So lepas subuh je, aku terus beraksi macam photographer professional. Ini antara gambar2 tersebut.

Ina pun aku ajak kelluar amik gambar. Mula2 tu malu gak sebab nanti orang kata gayat. Rupa2nya jiran2 aku pun sama. Mereka kata tak selalu kat London ni salji turun lebat macam ni.

Konon nak buat snowman. Jiran aku ajar camne nak buat. Ingat sonang, rupanya payah.

Aku test duduk atas ais ni. Tak pecah tu beb. Kuat betul... Sorry la, a bit gayat di sini hi hi hi.

Ini snowman yang jiran aku buat. Habih digulingnya kat seluruh kawasan rumah tu. Tu yang snowman tu nampak kukuh. Bini dia kata masa dia remaja dulu ada la salji turun yang lebat macam ni and sempat buat snowman. Selalunya salji turun macam hujan je.

Sumayyah berasak sakan main snow. Sekolah pulak tutup hari ni sebab snow lebat. Kat news pun bagitau yang bus and tube pun byk tak jalan sebab salji lebat. Ina pun tak dapat gi school hari ni.

Abbas paling kelakar. Menangis2 kesejukan. Tak sampai 5 minit dia main terus masuk rumah. Tapi bila dia tengok snowman jiran aku tu dah jadi, dia pun keluar balik main.

Minah ni paling kebal. Walaupun hingus dia selebat salji, dia selamba je main salji. Pastu Ina bagitau yang dia syok makan salji tu. Ish... baik betul Soffiya.

Haa... ini dia snowman ciptaan aku. Cute tak?

2 comments:

Anonymous said...

opi2....x abis2 ngan aksi klaka.hehe..makteh ku yang comel..hai,untung r pakteh..kan2?haha

pakteh nye snowman tu cm org melyu wat je..hek3
awat muncung panjang bebeno?

MOHD KHUBAIB DAN RUZALINA said...

rasa hongeh nak buat snowman tu, tu yg jd snowman ala ala melayu tu. sampai sekrg tak cair lg snowman tu.