BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 9, 2009

Tak de tajuk

Hari ni hari Isnin, esok selasa dan mustahil esok Rabu. Kalau ada sesiapa kata esok Rabu itu tandanya dia dah hilang ingatan dan cepat-cepat la ke hospital. he he he... Hari ni nak cerita apa yee? Tak de cerita yang menarik untuk aku cerita kat sini. Maklumlah, asyik terperap aje kat rumah. Kat luar masih lagi hujan, cuaca dalam beberapa hari ni tak menentu betul. Jadi otak aku pun macam cuaca kat London ni, kadang-kadang ok, kadang-kadang jadi tak berapa ok, tapi jangan takut, lum sampai tahap kronik.

Hari ni bangun aje pagi tak sempat mandi pun (memang malas nak mandi...sejukkk), terus online sebab dah janji dengan Mimi nak skype dengan orang kat Malaysia. Mula-mula tu memang payah nak dapat, tapi selepas beberapa kali cuba akhirnya dapat gak Ina dan anak-anak berborak dengan Mak, adik beradik dan anak-anak buah. Kesian ngan mak mertua ku, aku tengok dia sedih aje bila bercakap dengan Ina dan cucu-cucu dia yang jauh ni. Sampai menitis air mata mengenangkan nasib anak-anaknya dan terutama yang ada di London ni. Dan ini khas buat Mak "Mak jangan sedih-sedih, kami kat sini alhamdulillah selamat. Saya akan jaga Ina dan anak-anak sebaik-baiknya (InsyaAllah)" Buat adik beradik lain "Jangan sesekali mengecilkan hati seorang ibu. Kak Lang pulak jangan lupa, bila masak sodap-sodap tu jangan lupa untuk mak...malam tadi masak pizza dah bagi kat mak lum? ... he he he. Biasalahkan, Kak Lang kan anak perempuan yang sulung, dan jangan bagi mak tu kerja berat-berat, nanti jatuh lagi. Suruh aje mak tu duduk umah Kak Lang atau Juli. Tapi saya rasa rumah Kak Lang lagi sesuai kot. Sebab apa? Sebab kak Lang kan dah pencen. Ho ho ho. Kak lang jangan terasa hati dengan saya lak ye. Saya gurau aje. Dah lama tak gurau ngan Kak Lang he he he. Nanti jangan lupa datang sini, saya bawa gi jalan-jalan kat London ni. Jangan lupa bawa mak sekali. Paling best datang dalam bulan Julai sebab Sumayyah dah start cuti sekolah akhir bulan tu. Cuaca pun insyallah ok kot bulan tu, tak de la sejuk sangat macam sekarang."

Akhir kata dari saya yang sedang malas tahap gaban ni,
Tuai padi antara masak
Esok jangan layu layuan
Intai kami antara nampak (guna skype la tu..)
Esok jangan rindu-rinduan (datang je sini..)

2 comments:

dealova said...

pakteh,...
add wani nye skype...
wanigurl@yahoo.com
pe la pakteh ni..kata dunia skrg dah maju..ade ym x??
apo khabr la adik2 sapupu den kek london tu ha...

MOHD KHUBAIB DAN RUZALINA said...

Jom skype skrg. Pak Teh tunggu ni.