BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 10, 2009

Notting Hill

Hari sabtu lepas aku, Abg Zainal dan kak Hjh sekeluarga pergi ke carboot area Ruislip. Anak-anak aku kecuali Opie(nama glamour kat Malaysia)tinggal dengan anak Kak Hjh. Dekat car boot aku berjaya tak beli apa-apa sebab tak de yang menarik. Kalau ada pun diorang jual mahal. Aku tak de duit nak beli yang mahal-mahal.


Lepas tu aku ajak Abg Zainal pergi Portobello dan Notting Hill. Sebenarnya kitaorang nak gi kedai makan cafe sebab perut dah lapar minta untuk diisi. Kat kedai makan cafe kitaorang berkenalan dengan owner makan cafe yang kebetulan diaorang ni kenal dengan bapa saudara dan sepupu saya kat Malaysia. Mereka ni nak kahwinkan anak bulan Jun ni. Jadi diorang ajaklah kitaorang datang masa majlis kahwin anak mereka nanti. Bestnya dapat gi majlis orang kahwin kat London ni. Rasa tak sabar pulak nak makan. Maklumlah dah lama tak pergi rumah orang kahwin. Lepas tu aku dan Abg Zainal terus jalan-jalan sampai kat Notting Hill. Banyak juga barang-barang antik yang ada jual kat sini, tapi harganya bapak mahal. Bayangkanlah aku berhenti satu kedai, dengar seorang pelancong tengah tanya harga barang(kertas dalam plastik aje)mungkin peta lama yang dah photostat harganya 125pound. Aku tanya Abg Zainal, agak-agaknya dia jual rahsia kerajaan kot, tu yang mahal tu.


Bila aku jalan kat sini, aku lihat mereka ni boleh jual apa saja asalkan benda tu barang lama. Tak kiralah samada barang tu boleh pakai lagi atau dah rosak. Janji ada barang nak di jualnya. Kalau kat Malaysia ni, letak depan rumah pun belum tentu orang yang ambil sampah tu nak ambil, kecuali kalau letak besi atau tembaga, tak bagi pun diaorang akan ambil. Pelik...pelik.


Dekat sini pun aku berjaya tak beli apa-apa. Ingatkan nak beli basikal sebab harganya murah kalau nak dibandingkan dengan tempat lain, tapi jenuh juga kalau nak bawa balik, kecuali kalau aku kayuh sampai kat rumah, mau pitam rasanya bila sampai kat rumah nanti.

*Lupo lak nak beritahu, makan kat Makan cafe dibelanja oleh Kak Hjh. TQ kak Hjh nanti bolehlah belanja kitaorang lagi. He he he.
















0 comments: