BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 13, 2009

Agent bengong tahap gaban muntah hijau

Hari ni hati aku cukup bengang dengan perangai agent bengong rumah aku yang cakap macam koling. Nama aje agent Islam tapi perangai macam koling yang baru kalah main judi. Hati aku cukup panas hari ni disebabkan agent yang cakap macam hampeh.
Bayangkanlah semalam agent ni cakap kitaorang boleh pindah rumah hari ni. Pukul 9.15 pagi boleh sign tenancy agreement. Lepas tu boleh pindah. Jadi lepas aje waktu maghrib semalam, aku pun kemaslah barang-barang rumah aku. Memang dah siap kitaorang kemas semua sekali kecuali barang dapur. Bayangkanlah punya semangat nak pindah, tetiba dalam jam 8.00 malam si agent koling ni telefon bagitau tak boleh pindah dulu hari ini disebabkan kesilapan yang telah mereka buat. Macam-macam alasan yang diorang bagi. Hati aku ni baru aje nak terima perangai bangsa diorang ni yang berlagak macam pandai. Tetiba aku kena macam ni. Nasib baik aku tak boleh jadi Ultraman ketika tengah marah, kalau tidak... bomba satu UK ni pun belum tentu boleh padam kebakaran kat office diorang ni. Bengong tahap gaban muntah hijau punya agent.
Sebenarnya banyak kali berlaku tawar menawar antara agent dengan kitaorang selepas tu. Tapi semuanya nampak macam nak kenakan kitaorang. Apa diorang ingat kita ni kemaruk sangat nak pindah rumah yang mereka tawarkan kat kitaorang.Tapi tak pe, hari ni kau kenakan aku sekeluarga...lepas ni...sendiri mau ingat haa.

2 comments:

Anonymous said...

rilex pak teh,rilex...
baca ayat kursi byk2..hehe

MOHD KHUBAIB DAN RUZALINA said...

Dah khatam pun!!!!